مراسم ارتحال عالم ربانی و فقه صمدانی حضرت آیت الله العظمی با حضور پرشور مردم قدرشناس و ولایتی کاشان در سجد حضرت آیت الله مصطفوی درب یلان بعد از نماز مغرب و عشا برگزار شد . در این مراسم که از همه اقشار و بیوت عظام شرکت نموده بودند.ضمن پاسداشت به این عالم بزرگوار جهت عرض تسلیت به بیت معظم و حوزه های علمی حضور رساندند

 حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالامیر علم الهدی، استاد درس خارج و سطوح عالی حوزه علمیه قم،  در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت آلله سید محمد باقر مصطفوی، در حسینیه شهدای درب یلان شهرستان کاشان، گفت: امروز مردم کاشان حق داشتند در فقدان این عالم بزرگوار بی تابی کنند و زار بزنند، چون مردم کاشان می دانند پدر بزرگی را از دست داده اند که در هر رشته و علومی تبحر خاصی داشت.

وی افزود: آیت الله مصطفوی را فقیه اهل بیت، مدرس بزرگوار و اسوه فقه امام صادق(ع) دانست و افزود: تشیع باشکوه این فقیه برجسته نشانه عمق علاقه مردم شهرستان کاشان به علمای دین است.

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی یادآور شد: نه تنها فقرا و مساکین از مراجعه کنندگان ایشان بودند، بلکه دانشمندان و اهل فن در رشته‌های مختلف علوم به آیت الله سید محمد باقر مصطفوی مراجعه داشتند.

وی با اشاره به تسلط آیت الله سید محمد باقر مصطفوی در علوم غریبه، گفت:این فقیه برجسته دارای علم اعداد و علم حروف بود و در زمینه معنوی نیز دارای اراده فعالی بود که توضیح هر یک از ویژگی ها نیاز به زمان زیادی دارد.

به گفته وی، آیت الله سید محمد باقر مصطفوی، در مباحث علمی دارای حضور ذهن قوی بود و بر مبانی فقه و مبانی اصول تسلط داشتند و حتی در مورد مبانی که در ارتباط با برخی از مباحث فلسفی بود تسلط فوق العاده ای داشتند

استاد درس خارج و سطوح عالی حوزه علمیه قم، همچنین با اشاره به آشنایی 26 ساله خود با آیت الله مصطفوی و شرکت در مجالس خصوصی با ایشان، گفت: این فقیه برجسته اگر گناهی می شنید آب از چشمانش جاری می شد و اگر معصیتی می شنید نگران و مضطرب می شد.

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی درادامه با اشاره به این که اگرمی خواهید فقیه شهرستان خود، کشور، مذهب، دین و نگهبان حلال و حرام خود بشناسید، گفت: فقه در وجود کسی است که سه اصل حلم و علم و صبر را داشته باشد.

گفتنی است، آیت الله سید محمد باقر مصطفوی، دوشنبه هفته جاری در سن 80 سالگی دعوت حق را لبیک گفت و پیکر مطهر او با حضور مردم شهرستان کاشان تشییع شد