فردا روز آخر ماه ذی الحجه میباشد و در آستانه سال جدید قمری و قیام حضرت اباعبدالله الحسین و ماه غم و عزای سالار شهیدان است.
با توجه به اینکه سال جدید را میخواهیم آغاز کنیم بیاییم بنگریم بر یکسال اعمال خود و با توجه به اینکه شروع سال جدید هم توسلی است به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یارانش پس زمان را غنیمت شمرده و بیاییم از حضرت مدد بگیریم و توبه کنیم شاید مورد توجه و عنایت حضرت باری تعالی قرار گیریم .
لذا سیّد در کتاب «اقبال» براساس یک روایت ذکر کرده است که در این روز دو رکعت نماز بجا آورد، و در هر رکعت سوره «حمد» یک مرتبه و ده مرتبه قل هو اللّه احد و ده مرتبه ایة الکرسىّ را بخواند و پس از نماز بگوید:
اللَّهُمَّ مَا عَمِلْتُ فِی هَذِهِ السَّنَةِ مِنْ عَمَلٍ نَهَیْتَنِی عَنْهُ وَ لَمْ تَرْضَهُ وَ نَسِیتُهُ وَ لَمْ تَنْسَهُ وَ دَعَوْتَنِی إِلَى التَّوْبَةِ بَعْدَ اجْتِرَائِی عَلَیْکَ اللَّهُمَّ فَإِنِّی أَسْتَغْفِرُکَ مِنْهُ فَاغْفِرْ لِی وَ مَا عَمِلْتُ مِنْ عَمَلٍ یُقَرِّبُنِی إِلَیْکَ فَاقْبَلْهُ مِنِّی وَ لا تَقْطَعْ رَجَائِی مِنْکَ یَا کَرِیمُ
خدایا آنچه در این سال انجام دادم، از عملى که مرا از آن نهى کردى، و به آن راضى نبودم، و من آن را فراموش کردم، ولى تو فراموشش ننمودى، و پس از گستاخی ام بر تو، مرا به توبه دعوت کردى، خدایا من از تو آمرزش میخواهم، پس مرا بیامرز، و آنچه انجام دادم از عملى که به تو نزدیکم کند، از من قبول کن، و امیدم را از خودت قطع مکن اى کریم.
چون این را بگوید، شیطان فریاد مى زند: واى بر من، آنچه در این سال علیه او رنج بردم، همه را خراب کرد، و سالى که گذشت براى او گواهى میدهد، که سالش را ختم به خیر نمود.