سخنران سومین سالگرد ارتحال آیت الله مصطفوی آقای حجه الاسلام سید محمد علی غروی تهرانی در روز دوشنبه شام شهادت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام فرمودند:
خطر ترویج و گسترش فرقه وهابی در شهرها و روستاهای مرزی توسط عربستان هشدار داد و گفت: شهرها و روستاهای مرزی که چندین شخصیت دینی و خطیب دینی تربیت کرده است در شب عاشورا از داشتن یک روحانی و طلبه محروم است اما وهابیت در همین شهرها و روستاهای نوار مرزی در حال تبلیغ هستند تا شیعه را وهابی کنند.
ایشان فرمودند که خیلی از روستاها و شهرهای کوچک ما بزرگانی را به دنیا معرفی کردند و  چه بسا دکترها و عالمان دینی در ایران و دنیا مشهور شدند اما به شهر و دیار خود برنگشتند ولی آیت الله مصطفوی با وجود اینکه میتوانستند مرجعیت خود را در نجف ارائه کنند ولی احساس نیاز نمودند و به شهر خود و برای خدمت به مردم دیار خود برگشتند.
حجت الاسلام سید محمد علی غروی تهرانی،  گفت: رهبران دینی ما به مسأله تعقل، تفکر، اندیشه، عقلانیت، علم و دانش اهمیت ویژه ای داشته و دارند.

وی افزود: هیچ مکتبی را در عالم سراغ ندارید که بگوید نشستن نزد عالم ثواب دارد و یا نگاه کردن به صورت یک عالم و یا حتی نگاه کردن به درب خانه یک عالم دینی ثواب دارد.
ایشان فرمودند با اشاره به اینکه پیامبراکرم(ص) می فرماید، پیامبران الهی امانتداران انبیا هستند، گفت: علمای دین وارثان خوبیها و پاکی‌ها و ادامه دهنده  خط انبیای الهی هستند.
استاد حوزه علمیه ادامه داد: پیامبراکرم(ص) می فرماید، عالم بزرگ و اندیشمند کسی است که با دانش خود علم را به دیگران بیاموزد و زمانی که خود نیازمند به آموختن علم است در برابر عالم دیگری زانو بزند و علم را از او بیاموزد، بنابراین اگر جامعه به همین یک حدیث عمل کند این همه مشکل در جامعه وجود نخواهد داشت.
حجت الاسلام غروی تهرانی با اشاره به اینکه امام مجتبی(ع) می‌فرماید، برو در محضر دیگران زانو بزن تا شاید علمی را که بلد نیستی یاد بگیری، گفت: امروز استعمار به دنبال این است که هر شخصیت عالمی که در جامعه اثرگذاری و تأثیرگذاری بیشتری دارد را هدف قرار دهد و آنها را تخریب کند.
وی یادآور شد: این قانون عالم است که آنچه را که بلد هستید را به دیگران بیاموزید و آنچه را که بلد نیستید نزد استاد زانو بزنید و آن از استاد خود بیاموزید.
استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه آیت الله حاج سید محمدباقر مصطفوی در محضر علمای و شخصیت های بزرگ دینی نجف تلمذ کرد، یادآور شد: آیت الله مصطفوی در نجف و در محضر آیت الله خویی و آیت الله سبزواری فقه و اصول و فلسفه و در محضرآیت الله شیخ عباس قوچانی سالها تلمذ کرد.
حجت الاسلام غروی تهرانی یادآور شد: آیت الله شیخ عباس قوچانی شخصیتی که 6 سال نزد آیت الله قاضی تلمذ کرده است می گوید، طی این مدت 6 سال با آیت الله قاضی صحبت نمی کردم و درس را  ادامه دادم  تا جایی که آیت الله قاضی در وصیت نامه خود نوشت وصی من در مسیر طریقت آقای قوچانی است.
به گفته وی، امروز استعمار در فضای مجازی به دنبال تخریب شخصیت های دینی است و در این فضا زمینه ای را فراهم کرده است تا هر کس با دیگری مشکل داشت، بلافاصله مطلبی را بر علیه او بنویسد و در فضای مجازی منتشر و تخریب کند.
حجت الاسلام غروی تهرانی در ادامه نسبت به ترویج و گسترش فرقه وهابی در شهرها و روستاهای مرزی از سوی عربستان هشدار داد و افزود: شهرها و روستاهای مرزی که چندین شخصیت دینی و خطیب دینی تربیت کرده است در شب عاشورا از داشتن یک روحانی و طلبه محروم است و این در حالی است که وهابیت در همین شهرها و روستاهای نوار مرزی در حال تبلیغ هستند تا شیعه را وهابی کنند.
وی اظهار داشت: اگر امروز شاهد این همه جمعیت در سومین سالگرد رحلت آیت الله مصطفوی هستیم برای این است که ایشان با وجود اصراری که به ماندن اش در نجف بود اما اعلام کرد مردم شهر من کاشان به من نیاز دارند و من باید برای خدمت به مردم شهر خودم به کاشان برگردم.
استاد حوزه علمیه ابراز داشت: هر چند کشور ما حسینی و اهل بیتی و ائمه اطهاری است و عزاداری و عَلَمُ و کُتل همه از شعائر مذهبی است و سبب می شود اسلام زنده بماند اما امروز وهابیت در شهرها و روستاهای نوار مرزی به شدت در حال تبلیغ وهابیت است و علما و هیئات مذهبی باید مراقب باشند که عربستان برای شهرها و روستاهای مرزی طرح و برنامه دارد که اگر امروز با آن مقابله نشود، فردا آسیب خواهیم دید.
حجت الاسلام غروی تهرانی گفت: امام مجتبی(ع) می فرماید، هیچ ثروتی بالاتر از عقلانیت نیست و از علم و اندیشه بالاتر نداریم  و هیچ فقری هم بدتر از نادانی و جهل نیست و  چند گروه هستند که به دلیل داشتن  این اعمال از جنود شیطان در امان هستند، کسانی که برای خدا و از ترس خدا گریه می‌کنند و آنهایی که در مسیر بندگی، نیمه های شب نماز می خوانند.