۱۷ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

قرار شد ....



آخرین پیامم تا بعد از اربعین ان شاء الله:

قرار شد وقتی این نوشته را میخوانید در راه کربلا باشم

السلام علیک یا اباعبدالله الحسین علیه السلام

۱۵ نظر موافقین ۱۰ مخالفین ۰
سید مهدی

قرعه به نام حقیر...

با عرض سلام خدمت دوستان عزیز و گرامی, حال که قرعه به نام حقیر در آمده و  برای حضور در مراسم اربعین حسینی علیه السلام راهی کربلای معلی شده ام ، تقاضا دارم  دعا کنید این سفر موجبات استحاله ی روحی این بنده ی گنهکار را فراهم کند. ان شا الله

امیدوارم این توفیق نصیب همه محبین اهل بیت بشود.

لحظه ای که سالیان سال است آرزوشو دارم و از بس از زبان دوستان شنیده بودم که هرچندبار کربلا بروی اربعین یه چیز دیگه...واقعا دلشوره ای شدید گرفته تمام وجودم را که آیا این توفیق تا پایان نصیب من خواهد شد؟...

دعاگوی همه هستم و منو حلال کنید

یا علی

این کلیپ رو بارها دیدم و شنیدم باهاش حال کردم ,دوست دارم شما هم ببنید...........

کلیپ زیبایی است دیدنش ارزش داره
توضیحات: علی اکبری - کاشان



۶ نظر موافقین ۴ مخالفین ۰
سید مهدی

هشدار به فعالیت تبلیغی گسترده وهابیت در شهرها و روستاهای مرزی کشور


سخنران سومین سالگرد ارتحال آیت الله مصطفوی آقای حجه الاسلام سید محمد علی غروی تهرانی در روز دوشنبه شام شهادت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام فرمودند:
خطر ترویج و گسترش فرقه وهابی در شهرها و روستاهای مرزی توسط عربستان هشدار داد و گفت: شهرها و روستاهای مرزی که چندین شخصیت دینی و خطیب دینی تربیت کرده است در شب عاشورا از داشتن یک روحانی و طلبه محروم است اما وهابیت در همین شهرها و روستاهای نوار مرزی در حال تبلیغ هستند تا شیعه را وهابی کنند.
ایشان فرمودند که خیلی از روستاها و شهرهای کوچک ما بزرگانی را به دنیا معرفی کردند و  چه بسا دکترها و عالمان دینی در ایران و دنیا مشهور شدند اما به شهر و دیار خود برنگشتند ولی آیت الله مصطفوی با وجود اینکه میتوانستند مرجعیت خود را در نجف ارائه کنند ولی احساس نیاز نمودند و به شهر خود و برای خدمت به مردم دیار خود برگشتند.
حجت الاسلام سید محمد علی غروی تهرانی،  گفت: رهبران دینی ما به مسأله تعقل، تفکر، اندیشه، عقلانیت، علم و دانش اهمیت ویژه ای داشته و دارند.

وی افزود: هیچ مکتبی را در عالم سراغ ندارید که بگوید نشستن نزد عالم ثواب دارد و یا نگاه کردن به صورت یک عالم و یا حتی نگاه کردن به درب خانه یک عالم دینی ثواب دارد.
ایشان فرمودند با اشاره به اینکه پیامبراکرم(ص) می فرماید، پیامبران الهی امانتداران انبیا هستند، گفت: علمای دین وارثان خوبیها و پاکی‌ها و ادامه دهنده  خط انبیای الهی هستند.
استاد حوزه علمیه ادامه داد: پیامبراکرم(ص) می فرماید، عالم بزرگ و اندیشمند کسی است که با دانش خود علم را به دیگران بیاموزد و زمانی که خود نیازمند به آموختن علم است در برابر عالم دیگری زانو بزند و علم را از او بیاموزد، بنابراین اگر جامعه به همین یک حدیث عمل کند این همه مشکل در جامعه وجود نخواهد داشت.
حجت الاسلام غروی تهرانی با اشاره به اینکه امام مجتبی(ع) می‌فرماید، برو در محضر دیگران زانو بزن تا شاید علمی را که بلد نیستی یاد بگیری، گفت: امروز استعمار به دنبال این است که هر شخصیت عالمی که در جامعه اثرگذاری و تأثیرگذاری بیشتری دارد را هدف قرار دهد و آنها را تخریب کند.
وی یادآور شد: این قانون عالم است که آنچه را که بلد هستید را به دیگران بیاموزید و آنچه را که بلد نیستید نزد استاد زانو بزنید و آن از استاد خود بیاموزید.
استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه آیت الله حاج سید محمدباقر مصطفوی در محضر علمای و شخصیت های بزرگ دینی نجف تلمذ کرد، یادآور شد: آیت الله مصطفوی در نجف و در محضر آیت الله خویی و آیت الله سبزواری فقه و اصول و فلسفه و در محضرآیت الله شیخ عباس قوچانی سالها تلمذ کرد.
حجت الاسلام غروی تهرانی یادآور شد: آیت الله شیخ عباس قوچانی شخصیتی که 6 سال نزد آیت الله قاضی تلمذ کرده است می گوید، طی این مدت 6 سال با آیت الله قاضی صحبت نمی کردم و درس را  ادامه دادم  تا جایی که آیت الله قاضی در وصیت نامه خود نوشت وصی من در مسیر طریقت آقای قوچانی است.
به گفته وی، امروز استعمار در فضای مجازی به دنبال تخریب شخصیت های دینی است و در این فضا زمینه ای را فراهم کرده است تا هر کس با دیگری مشکل داشت، بلافاصله مطلبی را بر علیه او بنویسد و در فضای مجازی منتشر و تخریب کند.
حجت الاسلام غروی تهرانی در ادامه نسبت به ترویج و گسترش فرقه وهابی در شهرها و روستاهای مرزی از سوی عربستان هشدار داد و افزود: شهرها و روستاهای مرزی که چندین شخصیت دینی و خطیب دینی تربیت کرده است در شب عاشورا از داشتن یک روحانی و طلبه محروم است و این در حالی است که وهابیت در همین شهرها و روستاهای نوار مرزی در حال تبلیغ هستند تا شیعه را وهابی کنند.
وی اظهار داشت: اگر امروز شاهد این همه جمعیت در سومین سالگرد رحلت آیت الله مصطفوی هستیم برای این است که ایشان با وجود اصراری که به ماندن اش در نجف بود اما اعلام کرد مردم شهر من کاشان به من نیاز دارند و من باید برای خدمت به مردم شهر خودم به کاشان برگردم.
استاد حوزه علمیه ابراز داشت: هر چند کشور ما حسینی و اهل بیتی و ائمه اطهاری است و عزاداری و عَلَمُ و کُتل همه از شعائر مذهبی است و سبب می شود اسلام زنده بماند اما امروز وهابیت در شهرها و روستاهای نوار مرزی به شدت در حال تبلیغ وهابیت است و علما و هیئات مذهبی باید مراقب باشند که عربستان برای شهرها و روستاهای مرزی طرح و برنامه دارد که اگر امروز با آن مقابله نشود، فردا آسیب خواهیم دید.
حجت الاسلام غروی تهرانی گفت: امام مجتبی(ع) می فرماید، هیچ ثروتی بالاتر از عقلانیت نیست و از علم و اندیشه بالاتر نداریم  و هیچ فقری هم بدتر از نادانی و جهل نیست و  چند گروه هستند که به دلیل داشتن  این اعمال از جنود شیطان در امان هستند، کسانی که برای خدا و از ترس خدا گریه می‌کنند و آنهایی که در مسیر بندگی، نیمه های شب نماز می خوانند.  

۶ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰
سید مهدی

برگزاری مراسم ارتحال حضرت آیت الله مصطفوی

سومین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله مصطفوی در روز هفتم صفر شام شهادت حضرت امام حسن علیه السلام در مسجد آیت الله مصطفوی برگزار شد .در این مراسم که با حضور علما , مسولین شهر , ادارات وسازمانهاو اقشار مختلف مردم برگزار شد .

در این مراسم با تلاوت قاریان قران ,آقایان اصفهانیان و لطف آبادی آغاز گردید و با مداحی حاج محمود شریفی در مصیبت کریم اهل بیت ادامه داشت و در نهایت با سخنرانی حجه الاسلام حاج سیدمحمدعلی غروی تهرانی به پایان رسید.



۴ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰
سید مهدی

از کریم اهل بیت سوال شد...

بنا به قول صحیح هفتم صفر شهادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام میباشد  و از دیرباز در حوزه هزار ساله نجف اشرف هفتم صفر را روز شهادت امام مجتبی علیه السلام می دانند و شیعیان عراق و سایر کشورها نیز در این روز برای سبط اکبر؛ امام مجتبی علیه السلام اقامه عزا می کنند

هفتم صفر شهادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام بر ساحت مقدس حضرت بقیه الله الاعظم تسلیت باد.

از کریم اهل بیت حضرت امام حسن علیه السلام پرسیده شد که بردباری یعنی چه؟ فرمودند: بردباری عبارت از فرو بردن خشم و اختیار خود داشتن است. (تحف العقول، ص 227)

از حضرت پرسیده شده بزرگواری چیست؟ فرمودند: احسان به قبیله و تبار و تحمل خسارت و جرم آنها. (تحف العقول، ص 227)

از امام علیه السلام پرسیده شد که جوانمردی یعنی چه؟ فرمودند:جوانمردی عبارت است از حراست دین، و عزت نفس، و بانرمش برخورد نمودن و بررسی عملکرد خویش، و پرداخت حقوق و دوستی نمودن با مردم. (تحف العقول، ص 227)

از حضرت امام حسن علیه السلام معنای کرامت و بزرگ منشی را پرسیدند؟فرمودند: بخشش پیش از خواهش و اطعام در هنگام قحطی.

۴ نظر موافقین ۵ مخالفین ۰
سید مهدی

سومین سالکرد ارتحال حضرت آیت الله مصطفوی


سومین سالگرد ارتحال حضرت ایت الله مصطفوی مصادف با هفتم صفر سالروز شهادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام تسلیت باد.

بدین مناسبت مراسمی در شام شهادت حضرت امام حسن علیه السلام در مسجه آیت الله مصطفوی بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار میگردد.

روحش شاد و یادش گرامی باد

۶ نظر موافقین ۷ مخالفین ۰
سید مهدی

دل تنگم ....

۵ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰
سید مهدی

خاطره ای از زمان ارتحال آیت الله مصطفوی


بخاطر این که چند روزی دیگر به سالگرد عالم ربانی آیت الله مصطفوی مانده در محفلی بودم و صحبت از فضایل و مناقب ایشان به زبان آمد . یکی از دوستانمان بنام  آقای سبکبار تعریف میکرد که به پابوس حضرت ثامن الحجج امام علی بن موسی الرضا علیه السلام مشرف شده بودم. شب هنگام بود در عالم خواب دیدم وارد حرم امام رضا علیه السلام شدم و آنجا خیلی شلوغ بود , به من گفتند اگر میخواهی حضرت را زیارت کنید برو رواق پایین حرم , اونجا نزدیک قبر خود امام است. من از پله اومدم پایین دیدم وای چقدر عالمان و روحانیون سادات اینجا هستند..به من گفتند این جمع  همه از سادات هستند...تعداد زیادی هم خانم بودند....بعد دیدم کنار ضریح حضرت دارند قبر میکنند , به یکی از علمایی که آنجا بود سوال پرسیدم که قبر چه کسی رو جای به این خوبی آماده میکنید...؟فرمودند قبر آیت الله مصطفوی است, قرار بیارند اینجا و خاکشون کنند....از خواب  پریدم.... بعد از اینکه رفتم حرم صبحی تماس با کاشان گرفتم و پرسیدم چه خبر؟ خانواده به من گفتند آیت الله مصطفوی مرحوم شدند....به خانواده خواب را تعریف کردم که خوش بحال ایشان و.....

۶ نظر موافقین ۴ مخالفین ۰
سید مهدی

خداحافظ محرم......


خداحافظ مُحَرَّم ...


نمى دانم سال دیگر دوباره تو را خواهم دید یا نه؟!... اما اگر وزیدى و از سَرِ کوى من گذشتى، سلامَم را به اربابم برسان... 

بگو همیشه برایَت مشکى به تَن مى کرد و دوست داشت نامَش با نام تو عجین شود!... 

بگو گرچه جوانى مى کرد، اما به سَرِ سوزنى ارادتش هم که شده، تو را از تَهِ دل دوست داشت... 

با چاى روضه تو و نذری ات، صفا مى کرد و سَرَش درد مى کرد براى نوکرى...

 مُحَرَّم جان؛ تو را به خدا مى سپارم... و دلم شور مى زند براى 

"صَفر"ى که دارد از "سَفَر" مى رسد...

۵ نظر موافقین ۵ مخالفین ۰
سید مهدی

با پنج نفر دوست نشو....

باتوجه به پست قبلی که گذاشتم تعدادی از دوستان با پیام ها و نظراتشان خواستند توضیحی بیشتر برای این امر رسول خدا (ص) عرض کنم. من چون نخواستم حرفی از خود بیان کرده باشم به یک حدیث زیبا از حضرت امام محمد باقر علیه السلام بسنده کردم که بنظرم قبلا نیز بیان کردم .

حضرت امام محمد باقر علیه السلام میفرمانید :با پنج نفر دوست نشو....

1-دروغگو؛زیرااو به منزله سرابی است که دور را به تو نزدیک و نزدیک را از تو دور سازد؛

2-فاسق؛ زیرا او تو را بفروشدبه لقمه ای از خوراکی یا کمتر از آن؛

3- بخیل؛زیرا او تو را محروم می کند از مالش در وقتی که تو نهایت احتیاج را به اوداری؛

4-احمق؛ زیرا او می خواهد به تو سود رساند ولی به تو زیان می رساند؛

5-کسی که قطع پیوندخویشاوندی کرده است زیرا من یافتم او را که در سه جای قرآن از رحمت خداوند به دور شمرده شده

از این حدیث متوجه میشویم که صله رحم چه نقش بسیار زیادی در دین ما دارد.

من بخاطر دارم سوالی از مرحوم آیت الله مصطفوی کردم که:  آقاجان , فلانی و فلانی از بستگان دور هستند  که شاید چند سالی یکبار هم همدیگر رو نمی بینیم. اصرار زیاد میکنند که به منزلشون بروم من هم یقین دارم اهل خمس و نماز وو ... نیستند چیکار کنم؟ دوست هم ندارم بروم ....ایشان فرمودند اولا زیاد تجسس نکن در زندگیشون که اهل چی و چه نیستند و به همین بسنده کن....و دوما قطع رحم نکن گرچه بستگان دور یا دوستان باشند برو به منزلشان تا از این ثواب بی نصیب نشوید.سوما هم هرچی براتون آوردند بخورید وقتی برگشتی پول هرچی که خوردی بعنوان خمس پرداخت کن....هم دعوتشون رو اجابت کردی , هم صله رحم کردی و هم خمس پولشونو پرداخت کردی و با لبخند زیبا منو همراهی نمودند....

۹ نظر موافقین ۵ مخالفین ۰
سید مهدی

صله رحم کنید

۳ نظر موافقین ۲ مخالفین ۱
سید مهدی

دنیا برای هیچ....

۱۰ نظر موافقین ۷ مخالفین ۰
سید مهدی

یعنی گناه نکنیم ....

۹ نظر موافقین ۶ مخالفین ۰
سید مهدی

لیوان آب

۱۰ نظر موافقین ۸ مخالفین ۰
سید مهدی

مراسم شهادت حضرت سیدالساجدین امام زین العابدین علیه السلام

مراسم شهادت حضرت سیدالساجدین امام زین العابدین علیه السلام در بیت آیت الله مصطفوی برگزار شد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
سید مهدی

بدترین افراد در قیامت...

۳ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰
سید مهدی

خوش خویی در سه چیز است...

۵ نظر موافقین ۴ مخالفین ۰
سید مهدی