عن ابی جعفر علیه السلام قال : قال رسول الله صلی الله و علیه و اله: من احب ان یحیی حیاه تشبه حیاه الانبیاء و یموت میته الشهداء و یسکن الجنان التی غرسها الرحمن فلیقول علیا ولیوال ولیه ولیقتد بلائمه من بعده فانهم عترتی خلقوا من طینتی اللهم ارزقهم فهمی و علمی و ویل للمخالفین لهم من امتی اللهم لا تنلهم شفاعتی

حضرت رسول اکرم صلی الله و علیه و اله فرمودند : هر که دوست دارد مانند پیغمبران زنده بماند و چون شهدا بمیرد و در بوستانی که خدا کاشته جا کند باید پیرو علی باشد و با دوستدار او دوستی کند و به امامان پس از وی اقتدا کند زیرا آنها عترت من هستند که از گل من آفریده شده اند . بار خدایا فهم و دانشم را به آنها روزی کن . وای بر آن کسانی که از امتم مخالف آنها باشند . خدایا شفاعت مرا به آنها مرسان. (اصول کافی مرحوم کلینی ج 1 ص 399)


به یاد دارم که مرحوم حضرت آیت الله مصطفوی  توصیه میفرمودند که به شکرانه این نعمت که محب امیرالمومنین (ع) هستیم  هر روز دو رکعت نماز شکرانه برای همین خاطر بخوانید ....... فکر نکنم بتوان شکر این نعمت را که خدا به ما ارزانی داشته بجا آورد.

و چه زیباست در این روز بسیار عظیم و عید مبعث اولا شاکر باشیم که محبت امیرالمومنین و اولاد معصومینش را در وجود تک تک ما نهاده و قدردان آنهایی باشیم که این محبتها را در سینه های خود نگه داشته و به ما انتقال داده اند. ثانیا دسته گلی از صلوات به روح پرفتوح حضرت رسول اکرم (ص) و امیرالمومنین (ع) و اولاد معصومینش تقدیم نماییم و ثوابش را به روح کلیه اموات مومنین ومومنات علما و شهدا و گذشتگانمان نثار کنیم.

اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ عَجِّلْ فَرَجَهُم، وَ اَهْلِکْ عَدُوَّهُم، مِنَ الْجِنِّ وَ الانْسِ مِنَ الاوَّلینَ وَ الاْخِرینَ