۳۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

فاصله بین حق و باطل

 حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام فرمودند: بدانید که بین حق و باطل، بیش از چهار انگشت، فاصله نیست.

 

یکی از حاضران پرسید: چگونه بین حق و باطل، بیش از چهار انگشت فاصله نیست؟ امیرالمومنین  علیه السلام  ‏انگشتان را کنار هم گذارد و بین گوش و چشم خود قرار داد، سپس فرمود:

«الباطل ان تقول سمعت، والحق ‏ان تقول رایت؛ ؛باطل آن است که بگوئی شنیدم، و حق آنست که بگوئی دیدم» 

‏یعنی شنیدنیها را مثل دیدنیها که با چشم دیده ای، باور مکن و تا یقین نکردی، سخن این و آن را، درباره ‏افراد نپذیر.


(خطبه 141 نهج البلاغه)

۷ نظر موافقین ۵ مخالفین ۰
سید مهدی

علت تأخیر زیارت علی بن مهزیار با امام زمان(عج) چه بوده است؟

 


داستان علی بن مهزیار را سید هاشم بحرانی در کتاب« تبصره الولی فی من رأی القائم المهدی» ذکر کرده است. علی بن مهزیار نوزده سفر به مکه رفت و موفق به دیدار امام عصر نشد تا اینکه در سفر بیستم به خدمت آن حضرت رسید. در این داستان چند نکته قابل توجه اخلاقی وجود دارد که در ضمن آن به علت عدم توفیق دیدار وی در سالهای قبل بیان شده است؛ از جمله: 1. انسان ها خود در حجاب‌اند در این داستان واقعی آمده است : وقی قاصد امام(ع) آمد تا علی بن مهزیار را ببرد، از او پرسید: دنبال چه می گردی؟ چه می خواهی( ما الذی ترید)؟ علی بن مهزیار جواب داد: من به دنبال امامی هستم که محجوب و غایب از دیدگان عالم است( ارید الامام المحجوب عن العالم)!! قاصد گفت: جواب اشتباهی دادی؛ چه کسی می گوید آن حضرت محجوب از عالم است؟ این اعمال بد شما است که او را محجوب کرده است( ما هو المحجوب عن العالم و لکن حجبه سوء اعمالکم)!! گفتم که روی خوبت از من چرا نهان است گفتا تو خود حجابی، ورنه رخم عیان است در این عبارت، به صراحت اعمال بد انسان ها، موجب غیبت و ناپیدایی امام عصر(ع) معرفی شده و اگر دوستداران او واقعا خواهان ظهور و دیدار او هستند، باید از گناهان و اعمال بد دوری بجویند. او می گوید وقتی می خواستیم وارد بر محضر امام زمان شویم، گفتم: « اسبم را کجا ببندم؟!» یعنی درست در زمانی که می خواهد به محضر امام مشرف شود و نیازی به هیچ وسیله مادی ندارد، او متوجه یک وسیله مادی شده و آن شور و شوق چندین ساله را در لحظه حساس دیدار، فراموش می کند؟! قاصد در جواب او گفت: اینجا حرم قائم آل محمد است، کسی جز افراد با ایمان بدین جا راه نمی یابد و هیچ کس جز مومن از اینجا بیرون نمی رود!... علی بن مهزیار می گوید: خدمت حضرت رسیدم و نشستم؛ آن حضرت ابتدا از من پرسید:« ای ابا الحسن چه چیزی تاکنون باعث این همه تاخیر و دوری تو از ما شده»

( ما الذی بطأبک عنا الی الان)؟! سپس افزود: « ما شب و روز منتظر تو بودیم» ( قد کنا نتوقعک لیلا و نهارا). این عبارت می رساند که در آن نوزده مرتبه‌ای که توفیق دیدار حاصل نشد، مانع اصلی خود علی بن مهزیار بوده است!! علی بن مهزیار می گوید: عرض کردم: ای فرزند رسول خدا! قاصد شما نیامد... تا اینکه در سفر بیستم آمد و مرا به حضور شما راهنمایی کرد. حضرت سر مبارکشان را روی زمین انداخته و با انگشت شریفشان روی آن خط می کشیدند. بعد سر مبارک را بالا کرد و فرمود: قاصد نیامد؟ نه، جواب درستی نداد، بلکه شما مال دنیا بودید( لا ولکنکم کثرتم الاموال). این قسمت از فرمایش امام عصر(ع) به روشنی یکی از علل عدم توفیق دیدار را، ازدیاد مال و ثروت و مشغول شدن فراوان به امور دنیوی می داند. 3.تکبر و قطع رحم آن حضرت سپس در ادامه فرمایش خود، به دو نکته مهم دیگر اشاره می کند و آن عبارت است از: الف: تکبر، بزرگی و جباریت در برابر ضعیفان( تجبرتم، علی ضعفاء المومنین) ب: قطع رحم با خویشاوندان و نزدیکان( قطعتم الرحم الذی بینکم) آن گاه حضرت فرمود: شما با این کارهای خود، چه عذری دارید( فای عذرلکم)؟! علی بن مهزیار می گوید: عرض کردم: توبه! توبه! استغفار! استغفار! پس آن بزرگوار فرمود: ای علی بن مهزیار! اگر استغفار شما برای همدیگر نبود، ما رحمتمان را از شما قطع می کردیم و لطف و عنایتمان را از شما می بریدیم. نتیجه آنکه علت تٱخیر زیارت و دوری علی بن مهزیار و شیعیان از امام خود؛ چند عامل است، از جمله: اعمال بد، غفلت از حضور امام، ازدیاد مال و ثروت، تکبر بر مومنان و قطع رحم.

 برای مطالعه بیشتر در این زمینه ر.ک: 1. ارتباط معنوی با حضرت مهدی، حسین گنجی 2.مهدویت( پیش از ظهور(

۷ نظر موافقین ۵ مخالفین ۰
سید مهدی

کسی که به حساب خودش برسد .....

قال امیرالمومنین علی علیه السلام :من حاسب نفسه ربح , و من غفل عنها خسر , و من خاف امن , و من اعتبر ابصر , و منوابصر فهم , و من فهم علم

حضرت میفرمایند: کسی که به حساب خودش برسد می برد , و کسی که از خویش غفلت کند زیان می بیند , کسی که از خدا بترسد ایمنی می یابد , کسی که عبرت گیرد بینا می شود و کسی که بینا گردد می فهمد , و آن کس که فهم دارد دانا می شود. 

۴ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰
سید مهدی

جای .... را میشه پرکرد؟


کمی طولانی است اما حتما  تا آخر بخونید.....

ته پیاز و رنده رو پرت کردم توی سینک، اشک از چشم و چارم جاری بود. در یخچال رو باز کردم و تخم مرغ رو شکستم روی گوشت ، روغن رو ریختم توی ماهیتابه و اولین کتلت رو کف دستم پهن کردم و خوابوندم کف ش ، برای خودش جلز جلز خفیفی کرد که زنگ در را زدند. پدرم بود. بازم نون تازه آورده بود. نه من و نه شوهرم حس و حال صف نونوایی نداشتیم. بابام می گفت: نون خوب خیلی مهمه ! من که بازنشسته ام، کاری ندارم ، هر وقت برای خودمون گرفتم برای شما هم میگیرم. در می زد و نون رو همون دم در می داد و می رفت. هیچ وقت هم بالا نمی اومد. هیچ وقت

دستم چرب بود، شوهرم در را باز کرد و دوید توی راه پله. پدرم را خیلی دوست داشت. کلا پدرم از اون جور آدمهاست که بیشتر آدمها دوستش دارند ، این البته زیاد شامل مادرم نمی شود

صدای شوهرم از توی راه پله می اومد که به اصرار تعارف می کرد و پدر و مادرم را برای شام دعوت می کرد بالا.

برای یک لحظه خشکم زد. ما خانواده ی سرد و نچسبی هستیم. همدیگه رو نمی بوسیم، بغل نمی کنیم، قربون صدقه هم نمیریم و از همه مهم تر سرزده و بدون دعوت جایی نمیریم. خانواده ی شوهرم اینجوری نبودن، در می زدند ومیامدند تو، روزی هفده بار با هم تلفنی حرف می زدند؛ قربون صدقه هم می رفتند و قبیله ای بودند. برای همین هم شوهرم نمی فهمید که کاری که داشت می کرد مغایر اصول تربیتی من بود و هی اصرار می کرد، اصرار می کرد.

آخر سر در باز شد و پدر مادرم وارد شدند. من اصلا خوشحال نشدم. خونه نا مرتب بود؛ خسته بودم.تازه از سر کار برگشته بودم، توی یخچال میوه نداشتیم... چیزهایی که الان وقتی فکرش را می کنم خنده دار به نظر میاد اما اون روز لعنتی خیلی مهم به نظر می رسید!

شوهرم توی آشپزخونه اومد تا برای مهمان ها چای بریزد و اخم های درهم رفته ی من رو دید. پرسیدم برای چی این قدر اصرار کردی؟ گفت خوب دیدم کتلت داریم گفتم با هم بخوریم. گفتم ولی من این کتلت ها رو برای فردا هم درست می کردم. گفت حالا مگه چی شده؟ گفتم چیزی نیست

در یخچال رو باز کردم و چند تا گوجه فرنگی رو با عصبانیت بیرون آوردم و زیر آب گرفتم. پدرم سرش رو توی آشپزخونه کرد و گفت دختر جون، ببخشید که مزاحمت شدیم. میخوای نونها رو برات ببرم؟ تازه یادم افتاد که حتی بهشون سلام هم نکرده بودم !

پدر و مادرم تمام شب عین دو تا جوجه کوچولو روی مبل کز کرده بودند .وقتی شام آماده شد پدرم یک کتلت بیشتر بر نداشت. مادرم به بهانه ی گیاه خواری چند قاشق سالاد کنار بشقابش ریخت و بازی بازی کرد. خورده و نخورده خداحافظی کردند و رفتند و این داستان فراموش شد و پانزده سال گذشت.پدر و مادرم هردو فوت کردند.

 

چند روز پیش برای خودم کتلت درست می کردم که فکرش مثل برق ازسرم گذشت: نکنه وقتی با شوهرم حرف می زدم پدرم صحبت های ما را شنیده بود؟ نکنه برای همین شام نخورد؟ از تصورش مهره های پشتم تیر می کشد و دردی مثل دشنه در دلم می نشیند. راستی چرا هیچ وقت برای اون نون سنگک ها ازش تشکر نکردم؟

آخرین کتلت رو از روی ماهیتابه بر می دارم. یک قطره روغن می چکد توی ظرف و جلز محزونی می کند. واقعا چهار تا کتلت چه اهمیتی داشت؟! حقیقت مثل یک تکه آجر توی صورتم می خورد: "من آدم زمختی هستم" زمختی یعنی ندانستن قدر لحظه ها، یعنی نفهمیدن اهمیت چیزها، یعنی توجه به جزییات احمقانه و ندیدن مهم ترین ها

حالا دیگه چه اهمیتی داشت وسط آشپزخانه ی خالی چنگال به دست کنار ماهیتابه ای که بوی کتلت می داد آه بکشم؟

آخ. لعنتی، چقدر دلم تنگ شده براشون؛ فقط فقط اگر الان پدر و مادرم از در تو می آمدند، دیگه چه اهمیتی داشت خونه تمیز بود یا نه.. میوه داشتیم یا نه همه چیز کافی بود: من بودم و بوی عطر روسری مادرم، دست پدرم و نون سنگک . پدرم راست می گفت. نون خوب خیلی مهمه .

من این روزها هر قدر بخوام می تونم کتلت درست کنم، اما کسی زنگ این در را نخواهد زد، کسی که توی دستهاش نون سنگک گرم و تازه و بی منتی بود که بوی مهربونی می داد. اما دیگه چه اهمیتی دارد؟ چیزهایی هست که وقتی از دستش دادی اهمیتش را می فهمی.

۱۱ نظر موافقین ۶ مخالفین ۰
سید مهدی

زدوده شدن گناهان به وسیله بلا

الان دارم کتابی را مطالعه میکنم به این مطلب رسیدم برایم جالب اومد مخصوصا در این دور و زمونه که مدام از گرفتاریهای خودمون حرف می زنیم گله از خدا و ناله و ناشکری میکنیم. لازم دیدم که برای شما نیز بیان کنم شاید التیامی باشد برهمه مشکلات و سختیهای زندگیهایمان و آن این روایت است که :

یونس بن یعقوب از حضرت امام صادق علیه السلام شنید که می فرمودند:ملعون است , ملعون است , هر آن تنی که هر چهل روز یکبار بلا نبیند.عرض کردم ملعون است؟! حضرت فرمودند:ملعون است.چون حضرت دیدند این مطلب بر من گران آمده است فرمودند :ای یونس! جراحت برداشتن, سیلی خوردن, زمین خوردن,گرفتاری,پاره شدن بند کفش و امثال این ها همه بلاست.ای یونس!مومن نزد خدای تعالی ارجمندتر از آن است که چهل روز بر او بگذرد و خداوند در آن مدت گناهانش را پاک نکند, گرچه با رسیدن اندوهی به او که خود نمی داند, علتش چیست؟ به خدا سوگند فردی از شما درهم هایش را جلوی خود می گذارد و آنها را وزن میکند می بیند کم است و غمگین می شود , دوباره آنها را وزن میکند , می بیند درست است, همین اندوه گناهی از او می زداید.

بحارالانوار جلد ٨١ صفحه ١٩١

۱۲ نظر موافقین ۶ مخالفین ۰
سید مهدی

نمازی آسان ، با فضیلتی شگفت


نمازی آسان ، با فضیلتی شگفت

آیا می خواهیم توبه ای مقبول داشته باشیم؟

‎آیا می خواهیم گناهانمان آمرزیده شود ؟

  ‎آیا می خواهیم طلبکاران ما در روز قیامت از ما راضى شوند ؟

  ‎آیا می خواهیم با ایمان بمیریم ؟

‎آیا می خواهیم هنگام مرگ ،دینمان گرفته نشود ؟

‎آیا می خواهیم قبرمان گشاده و نورانى گردد ؟

‎آیا می خواهیم والدینمان از ما راضى گردند ؟

‎آیا می خواهیم مغفرت شامل حال والدین ما گردد؟

‎آیا می خواهیم ذریه و نسل ما آمرزیده گردند ؟

  ‎آیا می خواهیم توسعه رزق پیدا کنیم ؟

  ‎آیا می خواهیم ملک الموت با ما در وقت مردن مدارا کند و به آسانى جان ما بیرون آید؟

تمام اینها از فضایل نماز یکشنبه ی ذی القعده است


و کیفیت آن چنان است که در روز یکشنبه غسل کند و وضو بگیرد و چهار رکعت نماز گزارد ( ۲ نماز دو رکعتی)در هر رکعت یک مرتبه سوره حمد ،و ۳ مرتبه سوره قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ و یک مرتبه معوذتین ‏‏(سوره ی ناس و فلق )را می خوانی و بعد از اتمام چهار رکعت هفتاد مرتبه استغفار کند و بعد یک مرتبه بگوید  لا حَوْلَ وَ لا قُوَّهَ إِلا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ  و بعد از آن بگوید یَا عَزِیزُ یَا غَفَّارُ اغْفِرْ لِی ذُنُوبِی وَ ‏ذُنُوبَ جَمِیعِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ فَإِنَّهُ لا یَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلا أَنْتَ    مفاتیح الجنان ،اعمال ماه ذی القعده
۵ نظر موافقین ۴ مخالفین ۰
سید مهدی

یازدهم ذى القعده ولادت با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام

سلام بر تو اى امام هشتم،  اى امامى که هر لحظه دل هاى ما به شوق دیدار حرم مطهّرت مى تپد، سلام بر تو اى على بن موسى الرضا، و سلام بر پدارن بزرگوارت و فرزندان پاک و معصومت.
فرارسیدن یازدهم ذى القعده سالروز ولادت هشتمین امام معصوم، خورشید فروزان خراسان، مایه برکت و افتخار کشور ایران، محبوب دلهاى شیعیان، حضرت ابى الحسن على بن موسى الرضا علیه السلام را به ساحت مقدس قطب عالم امکان حضرت بقیه الله الاعظم عج و  همه  شیعیان تبریک مى گوییم

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
سید مهدی

هرکه عیب تو را از تو پنهان سازد ...

ابتدای هفته را با حدیثی بسیار زیبا از امیرالمومنین علی علیه السلام آ؛از میکنیم تا سرلوحه زندگیمان شود.

حضرت امیر المومنین  علی علیه السلام می فرمایند:
مَن ساتَرَکَ عَیبَکَ و عابَکَ فی غَیبِکَ فهُوَ العَدُوُّ ؛ فَاحذَرهُ.
هرکه عیب تو را از تو پنهان سازد و پشت سرت عیبجویى کند، او دشمن است، از او حذر کن.

عیون الحکم،ص439

۷ نظر موافقین ۴ مخالفین ۰
سید مهدی

یوسف گم گشته.....


یوسف گم گشته هم آخر به کنعان بازگشت!

یوسف من، پیر گشتم، وقت برگشتن نشد..؟


اللهم عجل لولیک الفرج

۱۲ نظر موافقین ۸ مخالفین ۰
سید مهدی

کینه مومن ...

۹ نظر موافقین ۱۰ مخالفین ۰
سید مهدی

قبر هر روز با پنج جمله، ندا می دهد...

پیامبر اکرم صلی الله و علیه و اله فرمود: «اَلْقَبْرُ یُنَادِی فِی کُلِّ یَوْمٍ بِخَمْسِ کَلِمَاتٍ، اَنَا بَیْتُ الْوَحْدَه فَاحْمِلُوا اِلَیَّ اَنِیساً، وَ أَنَا بَیْتُ الظَّلَمَه فَاحْمِلُوا اِلَیَّ سِرَاجاً اَنَا بَیْتُ التُّرَابِ ‏فَاحْمِلُوا اِلَیَّ فِرَاشاً، اَنَا بَیْتَ الْفَقْرِ فَاحْمِلُوا اِلَیَّ کَنْزاً، وَ اَنَا بَیْتُ الْحَیَّاتِ فَاحْمِلُوا اِلَیَّ تَرْیَاقاً، وَ اَمَّا الْاَنِیسُ فَتِلَاوَه الْقُرْآنِ، اَمَّا السِّرَاجُ فَصَلَوه اللَّیْلِ وَ اَمَّا الْفِرَاشُ ‏فَعَمَلُ الصَّالِحِ وَ اَمَّا الْکَنْزُ فَلَا اِلَهَ اِلَّا الله وَ اَمَّا التَّرْیَاقُ فَالصَّدَقَه؛

 

قبر هر روز با پنج جمله، ندا می دهد: من خانة تنهایی هستم، پس انیس و همرازی به سوی من بیاورید. من خانة تاریکی هستم، پس به سوی من ‏چراغ همراه آورید. من خانه خاکی هستم پس فرش همراه داشته باشید، من خانه فقر و نداری هستم، پس [سرمایه و] گنج همراه بیاورید و من خانة ‏مارها هستم پس پادزهر با خود حمل کنید؛ اما همراز، تلاوت قرآن می باشد، امّا چراغ [قبر] پس نماز شب است،و اما فرش، پس عمل نیک، و گنج ‏‏[عالم قبر] [کلمه توحید و گفتن] لا اِله اِلّا الله است، و پادزهر آن، صدقه است.

۱۱ نظر موافقین ۸ مخالفین ۰
سید مهدی

لازم نیست ...


لازم نیست یکدیگر را"تحمل"کنیم، کافیست همدیگر را"قضاوت"نکنیم.

لازم نیست برای"شادکردن"یکدیگر تلاش کنیم، کافیست بهم"آزار"نرسانیم.

لازم نیست دیگران را"اصلاح"کنیم، کافیست به"عیوب"خود بنگریم.

حتی لازم نیست یکدیگر را"دوست"داشته باشیم، فقط کافیست"دشمن"هم نباشیم.

آری، در کنار هم شاد بودن و با آرامش زیستن، سخت ساده است!

۹ نظر موافقین ۶ مخالفین ۰
سید مهدی

خود را محاسبه کنید

حضرت امام سجاد علیه السلام میفرمایند : گرچه انسان از موعظه دیگران بی ‏نیاز نیست، لکن موعظه‏اى که از درون انسان برمیخیزد بهترین موعظه است، چون هرکسى به صفات و عیوب خود از همه آگاه‏تر است. باید همت انسان این باشد که خود را محاسبه کند. اگر دیگران ما را محاسبه نکنند، دلیل نمیشود که ما خود را محاسبه نکنیم. محاسبه، از لغزش‏هاى آینده انسان جلوگیرى میکند. (تحف العقول صفحه 280)

۱۱ نظر موافقین ۶ مخالفین ۰
سید مهدی

تکیه زدن به غیر خدا

وقتی برادران یوسف می خواستند او را به چاه بیفکنند، یوسف لبخندی زد یهودا پرسید: چرا خندیدی!؟ اینجا که جای خنده نیست یوسف گفت: روزی در این فکر بودم که چگونه کسی می تواند به من اظهار دشمنی کند با وجود اینکه برادران نیرومندی چون شما دارم اینک خداوند همین برادران را بر من مسلط کرد تا بدانم که غیر از خدا تکیه گاهی نیست این چاه نشینی امروز من تاوان تکیه دادن به خلق خداست

۱۲ نظر موافقین ۸ مخالفین ۰
سید مهدی

مشاغل شیطان


شیطان مشاغل فراوانی دارد ؛ گاهی مسافر کش است ؛ سر دو راهی حق و باطل می ایستد و مسافران را در جاده گمراهی در بست به سفر جهنم می برد . گاهی کشاورز است و بذر کینه و نفاق را در زمین دلها می افشاند . گاهی نقاش است ؛ رنگ بطلان به چهره حقیقت می زند و جامه کژی برقامت راستی می پوشاند. و گاهی هم خلبان است ؛ با بالهای وسوسه و القاء آنقدر بر فراز قلب آدمی چرخ می زند تا باند مناسب برای فرود بیابد

۹ نظر موافقین ۸ مخالفین ۰
سید مهدی

شیعیان ما کسانی اند که ....


حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام میفرمایند: شیعیان ما کسانى ‏اند که در راه ولایت ما بذل و بخشش مى‏ کنند، در راه دوستى ما به یکدیگر محبت مى‏ نمایند، در راه زنده نگه داشتن امر و مکتب ما به دیدار هم مى ‏روند. چون خشمیگین شوند، ظلم نمى ‏کنند و چون راضى شوند، زیاده روى نمى ‏کنند، براى همسایگانشان مایه برکت اند و نسبت به هم‏نشینان خود در صلح و آرامش اند.

این یک میزان برای امثال ماها در جامعه امروزی است ....واقعا چقدر رهرو راه حضرات معصومین هستیم.آیا واقعا فقط نام شیعه را به یدک میکشیم و یا اینکه عاملان خوبی هستیم؟

بیاییم این موارد را در زندگی خود تمرین و اجرا کنیم تا شاهد جامعه ای سالم , شاد , بدون ظلم و ستم باشیم.

۶ نظر موافقین ۶ مخالفین ۰
سید مهدی

عنایت خداوند بر سر سفره یک خانواده


رسول اکرم صلى ‏الله ‏علیه‏ و ‏آله می فرمایند : اِنَّ اللّه‏َ یُحِبُّ المُؤمِنَ وَ یُحِبُّ اَهْلَهُ وَوُلْدَهُ وَ اَحَبُّ شَى‏ءٍ اِلَى اللّه‏ِ تَعالى اَنیَرَى الرَّجُلَ مَعَ امَرأَتِهِ و وُلْدِهِ عَلى مائِدَةٍ یَأکُلونَ فَاِذَ ا اجتَمَعوا عَلَیْها نَظَرَ اِلَیْهِمبِالرَّحْمَةِ لَهُمْ فَیَغْفِرُ لَهُم قَبْلَ اَن یَتَفَرّقُوا مِنْ مَوْضِعِهِم ؛

۵ نظر موافقین ۷ مخالفین ۰
سید مهدی

خطر محبوب بودن نزد مردم


مردی به حضرت امام سجاد علیه السلام عرض مى‏کند که شما را براى خدا دوست دارم , حضرت مى‏ فرمایند: «پرودگارا پناه به تو مى‏برم از این که مردم مرا به خاطر تو دوست داشته باشند ولى تو مرا دشمن داشته‏ باشى»

و این خطر بزرگى است براى ما، نکند که مردم فکرکنند ما مخلصانه براى خدا کارمى‏ کنیم و در راه او قدم مى‏ زنیم اما حقیقتاًً ما اینطور نباشیم، و ظاهر و باطنمان یکى نباشد و یا با اعمال خود موجبات غضب الهى باشیم

۵ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
سید مهدی

روز دختر مبارک باد


فرشته ها همیشه وجود دارن , اما بعضی وقت ها چون بال ندارند بهشون میگن دختر
دخترای خوب ایران زمین ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت معصومه سلام الله علیها این روز را خدمت همه شما تبریک عرض مینمایم.ان شاء الله در ظل توجهات حضرت بقیه الله الاعظم عج و دعاهای پدران و مادرانتان و بحق این روز مبارک همه شما ها سرزنده , شاد و خوشبخت باشید
۸ نظر موافقین ۷ مخالفین ۰
سید مهدی

اول ذی القعده ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها

 

اول ذی القعده ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها سالروز ولادت بانوی گرامی حضرت معصومه سلام الله علیها میباشد .

میلاد مسعودش را بردوستداران حضرتش تبریک عرض مینماییم....

ای که به قم قدر و بها داده ای / کشور ما را تو صفا داده ای

نام تو بر قلب صفا می دهد / روضه تو بوی رضا(ع)می دهد

۲ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰
سید مهدی